הדברת דבורים

הדברת דבורים

הדברת דבורים – מי הן ומתי הן עוקצות?

הדבר הראשון שכדאי לדעת על הדבורים, שאין להן שום אינטרס מיוחד לתקוף בני אדם, או אותך, יש להן עניין להתקיים. ולצורך זה אין להן שום צורך מיוחד בך, אלא אם אתה הכוורן שבנה עבורן כוורת.

כלומר, אם אתה רואה דבורה ומתחיל לעשות תנועות פאניקה בידיים ולנסות לגרש אותה במהירות ממך, הסיכוי הגדול ביותר, הוא שזה ייתפרש כתקיפה על ידי הדבורה. ודבורה, אם תוקפים אותה… מראה לך מה זה, ותוקפת בחזרה.

אבל אם תראה דבורה ותמשיך לנהוג ברוגע, לא תספק לה שום סיבה לתקיפה ולא תצטרך לדאוג, גם דבורה בבית, אם תפתח לה חלון זה יהיה יותר יעיל מתנועות ידיים מבהילות עבורה.

אופציות להדברת דבורים

כפי שצויין קודם לכן, הדברת דבורים חייבת להתבצע על ידי מדביר מקצועי שמתמחה בהדברה זו. זה נדרש גם על מנת שידע איך לגשת אליהן וגם על מנת שידע להשתמש בכלים מקצועיים. הדברת דבורים באופן לא נכון עלול להרוס את הגינה ולגרום נזק גדול לסביבה.

הדברת דבורים מתבצעת באמצעות איתור הקנים (הקנים יוקמו בדרך כלל על עצים, בפתחי תריסים, חורים בקיר, פתחי גזעים ועוד), לאחר מכן יש לבצע ריסוס כימי של המקום בחומרים שמותרים להדברה.

ההדברה תתבצע בזמן שהמדביר לבוש מסכה וחליפה מתאימה שתפריד בינו לבין הדבורים ותמנע מהם לעקוץ אותו. את ההדברה יש לבצע בחודשי הקיץ, אז נוהגות הדבורים להקים את הקנים שלהן.

לעיתים יהיה צורך ששני מדבירים יעבדו יחד זאת במידה והכוורת נמצאת על הגובה, אז מדביר אחד יפיל אותה באמצעות כף גדולה והמדביר השני ירסס אותו. האפשרויות שעומדות בפני מדבירים היא הדברה ישירה של הכוורת או הדברת הדבורים .

אופציה נוספת של הדברת דבורים היא הצבת פיתיונות רעילים אשר גורמת לדבורים לקחת מזון מורעל לכוורת ולגרום בכל לכל הלהקה למות. פתרון זה מתאים לכוורות שלא נמצאות בהישג יד להדברה רגילה. אופציה יותר עדינה היא היא הצבת מלכודות אשר בתוכן יש מזון שמושך אליו את הדבורים ואחרי כניסתם למלכודת, הם אינם יכולים לצאת משם. הבעיה עם גישה זו, שלא בהכרח ימותו ממנה הרבה דבורים.

ומה יהיה בעתיד?

אחרי ההדברה ניתן להציב מלכודות שונות, אלקטרוניים ורגילים כדי למנוע את הקמתו של הכוורת שנית. בעיקרון אחרי הריסוס לא יחזרו הדבורים להקים את הכוורת באותו מקום אך לא מן הנמנע שיקימו אותו במקום קרוב.

עלות הדברת דבורים תלויה בסוג ההדברה ובמשך זמן העבודה

חייגו עכשיו ל-6783* נייד: 058-6969679 לייעוץ/הזמנת טיפול יש למלא את השדות:

שם

דואר אלקטרוני

טלפון

תוכן ההודעה

פקס: 077-555-8226 כתובת מייל: tiltan4u@gmail.com Devschool